6. augusta 2010

Sladké hry minulého leta



















Asi nie je všeobecne známe, že okrem zachraňovania veľrýb, dobrovoľníctva v Afrike a vlastného ateliéru s alternatívnou módou je mojím snom pracovať nejaký ten čas ako filmová či divadelná kostymérka.Preto som si pred istým časom vyrobila zvlášť blog, na ktorý som chcela písať články o kostymérskych kúskoch či ich tvorcoch.Ale keďže deň má iba 24 hodín a ja nestíham poriadne spravovať ani tento blog, rozhodla som sa "Slovak Costumer" zrušíť a články tohto tipu budem pridávať sem.


Dlho som rozmýšľala nad tým ktorému filmu venujem prvenstvo a tak som sa v jednu neskorú nočnú hodinu rozhodla pre film z rodnej zeme ktorý som si pozrela len čistou náhodou a jeho kostýmy sa mi zapáčili.

Impresionistická snímka Sladké hry minulého leta z dielne Juraja Herza a Alty Vášovej je inšpirovaná poviedkou Guya de Maupassanta Muška.Hravý a radostný príbeh so scénami s presvetlenou prírodou (ktoré zbožňujem) hovorí o mladej chudobnej práčke Muške (Jana Plichtová), ktorá trávi leto v spoločnosti piatich mužov (herci z L+S), s každým má pomer, ale iba jedného z nich naozaj miluje.Uvoľnenosť, irónia a trpká ľahkosť príznačká pre Maupassantove časy je citeľná najmä keď Muška otehotnie a všetci piati preberajú na seba kolektívne otcovstvo, ona však potratí a z tragickej situácie vychádza pointa:spravia jej druhé dieťa.Dielo dotvára hravá hudba Štepána Koníčka, drobné Muškyne pehy ktorých je neúrekom a podmanivé impresionistické plátno.

Za kostýmy môžme tliskať Milanovi Čorbovi, ktorý použil najviac bielu, modrú a čiernu látku a hlavne pásikavé vzory.Pre Mušku je typická obyčajná biela blúzka v strede s pásikmi a s vyvýšeným golierom, bledomodrá sukňa, bledomodré šaty s minimom čipiek a gombičkami a obyčajná biela spodnička v ktorej aj spávala.Pre stvárnenie jej postavy neboli vhodné čipkované slnečníky, rukavičky, veľké klobúky či pančušky ako u ostatných dám vo filme ktoré sa zdali našim piatim hrdinom otrepané, preto hľadali uvoľnenie u Mušky, ktorá sa tešila z každej chvíle.Ich kostýmy odzrkadlovali ich bohémsky spôsob života a "kúpací úbor" ktorý dominoval v jazerných scénach je jodnou najcharakteristickejších prvkov po-edwardských čias.

Film je hlavne o túžbe po nemožnom, odporúčam pozrieť všetkým vintage faninkám či obdivovateľkám slovenskej kinematografie. :)


Réžia: Juraj Herz

Herci: František Velecký (Rotschild), Jana Plichtová (Muška), Milan Lasica (Baron), Július Satinský (Flamengo), Peter Debnar (Goya)

Kamera: Dodo Šimončič

Hudba: Štepán Koníček

Scenár: Guy de Maupassant, Alta Vášová

Úprava: Jaromír Janáček

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts with Thumbnails